• טעמים חדשים ומזון צמחוני: הרגלי התזונה של דור ה-Z נחשפים

    קבוצת המחקר העסקי NPD עוקבת אחר הרגלי התזונה של מי שנולדו בין 1995 ל-2010 • היצע המנות הצמחוניות במקומות רבים מאפשר לצעירים הללו לוותר על הבשר מסיבות מוסריות והרגלי התזונה שלהם הופכים לבולטים יותר ככל שהם מתבגרים
    14/06/2019 | מישלן מיינארד

    הרגלי האכילה של דור ה-Y נעשו ברורים למדי. אבל עכשיו, עולם המזון מסתכל על הצרכנים הצעירים הבאים: דור ה-Z.

    אף על פי שטווח השנים המדויק די מטושטש, אנליסטים רבים מציינים את דור ה-Z כאנשים שנולדו בין השנים 1995 ל-2010, כלומר, בני דור ה-Z המבוגרים ביותר כבר מסיימים את הלימודים ומשתלבים בשוק העבודה.

    יותר ממחצית מהבשר הצמחי הוא בצורת קציצה | צילום: shutterstock

    חלקם עדיין גרים בבית, אחרים במעונות סטודנטים, אבל חלקם הגדול כבר עבר לגור במקום משלו, מה שמצריך אותם לבשל או להזמין מזון ממסעדות.

    סוזן שוואיילי, המנהלת של קבוצת המחקר העסקי NPD, היא בין העוקבות הגדולות אחר הרגלי האכילה של בני דור ה-Z, אשר מהווים כוח קניה של כ-44 מיליארד דולר.

    הרבה יותר אפשרויות

    באופן כללי, חברי דור ה-Z הם שמרנים מבחינה כלכלית וליברלים מבחינה חברתית, אמרה בשבוע שעבר שוואיילי בקמפ-בייקון, אירוע שנתי של מעדניית זינגרמן'ס באן ארבור, שבמישיגן.

    היא אמרה שיש הבדל גדול בין אפשרויות המזון הזמינות לדור ה-Z בהשוואה לדורות הקודמים. כדי למצוא מנות צמחוניות, קבוצות אחרות בדרך כלל היו צריכות ללכת למסעדות צמחוניות. אבל בשל העובדה שמסעדות הרחיבו את התפריטים, לצרכנים האלה יש אפשרויות רבות כשהם רוצים לסעוד. "הם כאן בשבילם, זה חלק מהרפרטואר שלהם", אמרה שוואיילי.

    וגם, בני דור ה-Z הרבה יותר מוכנים מאשר בני נוער ואנשים צעירים בעבר לנסות סוגים שונים של מאכלים, ממאכלים אסיתיים ועד צורות חדשות של תחליפי בשר צמחיים, אשר לא היו קיימים עבור סועדים קודמים.

    במקום שבו בני נוער אחרים בגילם היו בוחרים מזור מהיר, לדור ה-Z יש תכונות המכונות "אדפטוגניות של פרופילי טעם", שהחוקרים לא ראו לפני כן, אומר שוואיילי.

    "המאמץ המשולב חשוב"

    בפרט, דור ה-Z מגלה עניין גובר במזון צמחוני וטבעוני, רבים מציינים שמסיבות אתיות. גליה אטיק, בת 16, הפכה לצמחונית כשהיתה בת 11. "לא ויתרתי על הבשר בגלל הטעם, אלא מתוך עיקרון מוסרי", אמרה אטיק שכמה מחבריה ויתרו על אכילת בשר באותו זמן.

    "אני בדרך כלל אומרת לאנשים מראש והם מנסים להכיל אותי", אומרת אטיק. "בדרך כלל אני יכולה למצוא איזושהי אופציה צמחונית גם אם הם מגישים בשר - כמו פסטה או אורז".
    על אף היותה ידועה בזכות כריכי הבשר שלה, זינגרמן'ס הוסיפה עוד כמה מנות צמחוניות לאורך השנים, אומר המייסד ארי ויינצוויג. בשנה שעברה, בוב בנט, השף של זינגרמן'ס Roadhouse, המציא מרק ירקות צמחוני על בסיס בטטה. וגם סועדים יכולים לבקש פריטים שאינם בתפריט, כמו ירקות מוקפצים עם פסטה, אומר ויינצווייג.

    אטיק אומרת, שהיא לא מתגעגעת לבשר. תחליפי הבשר, הטופו והבשר בצמחי, מקלים עליה להימנע מכך. "הרבה פעמים אנשים מנסים לפתות אותי לאכול בשר באמצעות ויכוחים כמו: מה זה משנה אם אדם אחד לא אוכל בשר, אבל זה המאמץ המשולב שחשוב", אומרת אטיק.

    שוואיילי אומרת שחברות שירות המזון חוו זינוק חד במכירות תחליפי הבשר רק בשנתיים האחרונות. יותר ממחצית מהבשר הצמחי הוא בצורת קציצה, כלומר מבשלים אותם כמו המבורגרים, היא אומרת. והתמונה של אלה המנסים אותם מתבהרת.

    כ-14% מהדינרים האמריקאים הדגימו תחליפי בשר צמחיים, כמו "אימספיבל בורגר", אשר בורגר קינג מציעה בקו הוופר שלה. מבין הסועדים שניסו אותם, 86% אינם רואים עצמם צמחונים או טבעונים, אמרה שוואיילי.

    כ-12% מדור ה-Y מתארים את עצמם כצמחונים או טבעונים, 11% מדור הבייבי-בום, 8% מדור ה-X ו-7% מדור ה-Z, אמרה.

    אבל כמו בדור ה-Z, כמו אטיק, ככל שהם מתבגרים העדפות האוכל שלהם הופכות לבולטות יותר. וככל שהעניין גובר בתחליפי בשר המבוססים על צמחים, על המותגים להיות מוכנים.

  • גלריות
    מדורים
    דירוגים
    ראשי