• מובילה את הקידמה: הכירו את רכבי ההפצה הנקיים של אמזון

    ענקית הקמעונאות הודיעה כי תרכוש מאה אלף רכבים חשמליים שיספקו את המוצרים לבתי הלקוחות, תוך שהם שומרים על איכות הסביבה • ההזמנה הגדולה יכולה להזניק את צמיחתה של יצרנית הרכבים החשמליים Rivian - חברה שעד לא מזמן היתה אנונימית
    24/09/2019 | אלן הונסמן

    כחלק מהמגמה להפחתת גזי הפליטה ברחבי העולם, חברת אמזון מבצעת הזמנה בשווי מיליארדי דולרים של רכבים חשמליים מבית Rivian, הסטארט-אפ שעומד מאחורי המשאית החשמלית שמעט אנשים שמעו עליהם לפני שנה. הרכבים החשמליים ישמשו לביצוע שליחויות עבור משתמשי אמזון במדינות שונות.

    המיליארדר ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל ענקית הקמעונאות, אמר לכתבים כי החברה תרכוש מאה אלף טנדרים חשמליים כחלק מהתחייבות של אמזון לעבור למאה אחוז שימוש באנרגיה ירוקה עד שנת 2030. עשרת אלפים הטנדרים הראשונים עשויים לעלות על הכביש עד שנת 2022, כאשר השאר יתווספו עד 2030.

    טנדר Rivian. יקטין את פליטת הפחמן ב-4 מיליון טונות בשנה | צילום: אמזון

    "יש לנו הרבה טנדרים המשמשים לשליחויות, אך נכון להיום כולם שורפים דלקים מאובנים", אמר בזוס. "כשאתה משקיע באקלים, זה יניע את הכלכלה להתחיל לבנות את המוצרים והשירותים ולגרום לחברות הגדולות להבין שהן צריכות לעמוד בהתחייבויות האלה. זו הסיבה שהשקענו בחברה 440 מיליון דולר".

    זו ההזמנה הגדולה ביותר של רכבים מסחריים חשמליים בארה"ב, והיא יכולה להיות שווה לפחות ארבעה מיליארד דולר עבור Rivian. אמזון מעריכה שהצי החשמלי יקטין את פליטת הפחמן שלה בארבעה מיליון טונות בשנה עד שנת 2030. עיתוי ההכרזה של בזוס עולה בקנה אחד עם מאמצי ממשל טראמפ להחליש את התקנות הקשות של כלכלת הדלקים שקבע הנשיא ברק אובמה.

    "עסק לגיטימי"

    חדשות אלה מגיעות גם בעקבות השקעה של 350 מיליון דולר ב-Rivian על ידי חברת Cox Automotive החודש, השקעה שהביאה את הסכום המצטבר של גיוס הכספים של החברה הצעירה ליותר משני מיליארד דולר. את הטנדרים ורכבי שטח חשמליים שלה מתכוננת החברה להרכיב במפעל להרכבה אוטומטית שנערך מחדש, ששימש בעבר את מיצובישי. תומכי החברה, בהובלת המייסד והמנכ"ל RJ Scaringe בן ה-36, כוללים את פורד, שהשקיעה 500 מיליון דולר באפריל, יחד עם אמזון שהובילה את סבב 700 מיליון הדולרים של Rivian בפברואר.

    "אם כל ההזמנות יתממשו, מדובר בסוג עסקה שעשוי להפוך את הסטארט-אפ ריביאן לעסק לגיטימי מאוד", אומר מייק רמזי, שעוקב אחר טכנולוגיות תחבורה במכון המחקר גרטנר.

    Rivian אמרה לפורבס כי אין תוכניות לבנות טנדרים למשלוחים לחברות שאינן אמזון בשלב זה. הדובר גם אמר כי החברה תספק את היחידות הראשונות עד שנת 2021, וכי ייצור הצי של אמזון לא יעכב את שחרורם של טנדרים חשמליים R1T ורכבי שטח R1S, המתחילים בסוף 2020. החברה אינה מספקת פרטי טווח או עלות של הטנדרים בשלב הזה.

    ה"סקייטבורד"

    עם מראה הדומה לזה של קלארק קנט, יחד עם דוקטורט בהנדסת מכונות מ-MIT, סקרינג עידן את רעיונותיו לרכבים חשמליים בעשור האחרון ויכול להתברר כמתחרה העיקרי של של טסלה, שיש לה תוכניות משלה למשאיות המונעות על סוללות, החל מטנדר ועד סמי-טריילרים עם 18 גלגלים.

    סקרינג עורר התרגשות משמעותית מאז שהצמיח את Rivian עם תוכניות לשורה של משאיות נטענות ארוכות טווח, הבנויות על פלטפורמת ה"סקייטבורד" - פלטפורמה פונקציונלית במיוחד שמשלבת את חבילת הסוללה, רכיבי ההינע ומערכת המתלים. גם R1T וגם R1S אמורים להיות בעלי טווח חשמלי של כ-650 ק"מ לטעינה - הרבה יותר מכל הרכבים הנוכחיים של טסלה - והם מתומחרים ב-68,000 ו-72,500 דולר, בהתאמה. פרטי המחירים עבור הטנדרים של אמזון לא נמסרו, אם כי לא סביר שהם יעלו פחות מ-40,000 דולר לרכב.

    המהלך של אמזון הוא חלק מתוכניתו של בזוס לעמוד בהסכם פריז עשור לפני לוח הזמנים. ממשל טראמפ הוציא את ארה"ב מהסכמי פריז בשנת 2017, אולם 10 מדינות אמריקאיות, 287 ערים ומחוזות, 351 מכללות ואוניברסיטאות ואלפי חברות אומרות שהן עדיין פועלות בכדי לעמוד ביעדיה. התחייבות האקלים עליה חתמה אמזון קוראת למשתתפים שלא לפלוט פחמן כלל עד שנת 2040, הרבה לפני זמן היעד של הסכם פריז - שנת 2050.

    "החלטנו להשתמש בגודל ובקנה המידה שלנו בכדי לעשות את ההבדל", אמר בזוס. "אם חברה עם תשתיות פיזיות רבות כמו אמזון - שמספקת יותר מעשרה מיליארד פריטים בשנה - יכולה לעמוד בהסכם פריז עשר שנים מוקדם, אז כל חברה יכולה".

  • גלריות
    מדורים
    דירוגים
    ראשי