• 5 סטארטאפים שמנסים לפתור את הבעיות הגדולות ביותר בעולם

    דיאטות מותאמות אישית לטיפול במחלות, ניקוי חלקיקי הפלסטיק שמזהמים את האוקיינוסים והנגשת השירותים הציבוריים לעניים באמצעות טכנולוגיות חדשניות • הכירו את הסטארטאפים שמוכיחים כי הטכנולוגיה יכולה לפתור את הבעיות הגדולות ביותר בעולם
    22/06/2018 | מייקו שאפרת'

    1. Viome: טיפול במחלות באמצעות דיאטות מותאמות אישית

    נאבין ג'יין, מותיקי עמק הסיליקון, ייסדה את Viome בשנת 2016. המשימה של שלה היא לעזור לאנשים להבין טוב יותר איזו דיאטה היא הטובה והבריאה ביותר עבורם ועבור אורח החיים שלהם.

    אמנם יש אינספור דיאטות, אבל ייעוצים על תזונה בריאה הם לעתים קרובות סותרים אחד את השני. Viome משנה את זה על ידי ניתוח של חיידקים וכימיקלים הנמצאים במעיים. בדרך זו, החברה יכולה להציע דיאטה מותאמת אישית, אשר צפויה להוביל לבריאות טובה יותר. המדע שמאחורי השיטה הוא חדש יחסית, אבל החברה מבססת את הטכנולוגיה שלה על מגוון של מחקרים אקדמיים.

    צ'אט עם היועצים של Viome | צילום: מתוך האתר

    Viome זמינה כעת עבור 299 דולר בארצות הברית, קנדה ובריטניה. הלקוחות מקבלים גישה לאפליקציה מהטלפון הנייד וכן ערכת בדיקה שנתית לביצוע בבית. בנוסף, הם מקבלים את תוצאות הבדיקות והעצות התזונתיות ישירות לנייד.

    2. The Ocean Cleanup: חיסול הפלסטיק מן האוקיינוסים בעולם

    היזם ההולנדי בויאן סלאט ייסד את Ocean Cleanup בשנת 2013, כשהוא בן 18 בלבד. סלאט התחיל עם רעיון פשוט: מה אם אנחנו יכולים לעצור את זיהום האוקיינוס על ידי סינון פלסטיק מתוך המים?

    באותה עת, מוקד הפתרונות הקיימים היה למנוע מפלסטיק להיכנס לאוקיינוסים. עם זאת, לא היו אפשרויות סבירות ומהירות שיפחיתו את זיהום הפלסטיק הקיים.

    Cleanup Ocean מתכננת לפרוס את המערכת הראשונה בשנת 2018. החברה תתחיל עם ניקוי חלקו של האוקיינוס השקט הממוקם בין קליפורניה להוואי.
    האזור מייצג את הצבירה הגדולה ביותר של פלסטיק באוקיינוסים בעולם. היקף הניקוי באוקיינוס מוערך ב-1.6 מיליון קמ"ר. זה שלוש פעמים גודלה של צרפת. הוא מכיל 1.8 טריליון חתיכות של פלסטיק, במשקל 80 אלף טון.

    Cleanup Ocean לא יוכלו לחסל את כל הפלסטיק שבאוקיינוס מיד, אבל החברה מצפה לצמצם את ניקוי האשפה הגדול ביותר שבוצע באוקיינוס השקט - עד 50% ב-5 השנים הקרובות.

    מערכת הניקוי והסריקה של The Ocean Cleanup | צילום: מתוך האתר

    3. Simprints: לתת לאנשים העניים ביותר בעולם גישה לשירותים ציבוריים באמצעות זיהוי

    היעדר ההזדהות הוא אחד הגורמים הגדולים ביותר המחזקים את העוני במדינות מתפתחות. זה גורם לעניים בעולם לא לקבל גישה לשירותים בסיסיים כגון בריאות, חינוך והצבעה.

    האפליקציה Simprints מנסה לפתור את הבעיה. הפתרון אותו היא מציעה הוא התקן חומרה, בשילוב עם תוכנה אשר מזהה אנשים על בסיס טביעות האצבעות שלהם.
    ארגונים כגון ARM, Autodesk וכן קרן ביל ומלינדה גייטס כבר נמנים בין תומכי החברה.
    החברה מקווה שתהיה לה השפעה עצומה על צמצום העוני. היא כבר עובדת עם ארגוני סיוע כגון USAID & וארגון הסיוע הלאומי של בריטניה כדי להפיץ הפתרון באופן יעיל יותר.

    4. Aerofarms: האכלת אוכלוסיית העולם, המונה 9 מיליארד אנשים, עם מזון מחקלאות מקומית

    אוכלוסיית העולם צפויה לחצות את ה-9 מיליארד עד שנת 2050. ארגון המזון של האו"ם (FAO) מעריך כי אם התרחיש רכן יתממש יהיה צורך בהגדלת ייצור המזון ב-70%.
    עם זאת, הגדלת החקלאות העולמית בקצב זה עלולה לגרום לאסון סביבתי. התוצאות יהיו קשות: כריתת יערות נוספים, הפצת מדבריות, וגם הרעלת האדמה ומאגרי מים.

    Aerofarms מספקת חלופה בת קיימא לחקלאות קונבנציונלית. החברה הקימה חוות פנימיות שיכולות לייצר מזון מקומי באמצעות טכנולוגיה הנקראת "Aeroponics". הצמחים אינם צומחים בקרקע, אלא בתעלות אוויר מרוסס עם ערפל מים. זה מספק לשורשים את כמות המים הדרושה להם כדי לגדול.

    החברה טוענת כי שיטה זו מקטינה את צריכת המים ב-95% בהשוואה לחקלאות בשטח.
    Aerofarms אינה מסתמכת על כימיקלים רעילים כדי להילחם במזיקים, אלא בשיטת גידול סגורה משמש כדרך טבעית לשמור על הגידולים ללא מזיקים.

    5. Impossible Foods: שינוי האקלים באמצעות תחליפי בשר

    Impossible Foods משכה תשומת לב רבה כשהחלה בייצור המבורגר ללא בשר, שכבר נמכר במדינות רבות. בין היתר, רשת המזון המהיר White Castle הציגה את ההמבורגר בסניפיה מוקדם יותר בשנת 2018.

    45% משטחי כדור הארץ משמשים כיום לחקלאות של בעלי חיים המהווה את אחד הגורמים הגדולים להאצת שינויי האקלים.
    בעוד הצמחונות נמצאת במגמת עלייה, ישנם פתרונות מעטים המצמצמים את השפעת האקלים על חקלאות הבשר.

    גישתה של Impossible Foods בתחום המזון היא לספק את הביקוש העצום לבשר, על ידי מתן חלופה עם טעם זהה. המבורגר מורכב מחלבון ההמה הנגזר מן הצמח, האחראי לטעם הבשר המוכר של המבורגר.

    הביקורות היו בדרך כלל חיוביות, רבים טוענים כי הטעם אינו זהה לטעם הבשר המוכר. סלבריטאים כגון קייסי נייסטאט נתנו למותג דחיפה נוספת, והוא החל להתרחב בארצות הברית.

  • גלריות
    מדורים
    דירוגים
    ראשי