• הכירו את האיש שעומד מאחורי הטכנולוגיה של Uber ו-Yelp

    ג'ף לוסון הצליח בשלוש שנים להפוך 1.2 מיליארד דולר ל-19 מיליארד, כאשר מחיר המניה של החברה שייסד, טוויליו, זינק ב-146% בשנה האחרונה • לוסון הקים ב-2008 את החברה שמספקת שירותי תקשורת בענן ומאז מכהן בה כמנכ"ל • כך הוא עשה את זה
    14/07/2019 | ג'ניפר וונג

    האיש שמאפשר ל-Yelp לשלוח תזכורות על הזמנה שביצעתם למסעדה ולנוסעי Uber לתקשר עם הנהגים שלהם, הוא עכשיו מיליארדר. ג'ף לוסון, אשר יסד את Twilio (טוויליו), חברה המספקת שירותי תקשורת בענן ועדיין מכהן כמנכ"ל שלה, שווה 1.2 מיליארד דולר, בעיקר בשל החזקתו ב-5% ממניות החברה. ההון שלו יותר מאשר הוכפל בשלוש השנים האחרונות, זאת בקשר ישיר עם הפופולריות העולה של אפליקציות לסלולר. טוויליו, שגייסה כ-150 מיליון דולר בשווי של 1.2 מיליארד דולר בהנפקה ביוני 2016, שווה כיום יותר מ-19 מיליארד דולר, כאשר מחיר המניה זינק ב-66% ב-2019 וב-146% ב-12 החודשים האחרונים.

    לוסון, שנולד וגדל בדטרויט, הוא יזם סדרתי שטעם את טעמה של ההצלחה כבר בבית הספר התיכון כאשר הקים עסק לצילום וידאו, שבעיקר צילם וערך סרטוני וידאו של אירועי בר מצווה. כאשר סיים את התיכון, היה מרוויח עד 5,000 דולר בסופי שבוע מצילום חתונות. הוא השיק את חברת הסטארט-אפ האינטרנטית הראשונה שלו - Versity.com, שסיפקה הערות וטיפים על קורסי המכללה - בזמן שלמד באוניברסיטת מישיגן, ומאוחר יותר פיתח את אתר מכירת הכרטיסים הרשמי של חברת הפצת הכרטיסים StubHub וכיהן כמנהל הטכנולוגיה הראשי הראשון שלה.

    לוסון. יזם סדרתי | צילום: Jeff Lawson

    לאחר שסיים את לימודיו בקולג', לוסון התראיין לאמזון ב-2004 עבור משרה בחטיבה חדשה שפיתחה שירות מחשוב ענן. הוא בילה 15 חודשים בעבודה על מה שיהפוך למקור הכנסה עיקרי של ענקית המסחר האלקטרוני - אמזון שירותי אינטרנט (AWS) - וקיבל השראה ממה שראה שם. "כל הרעיון הזה שאתה יכול להציע תשתית כשירות היה סוג של חלום", אמר לוסון לפורבס ב-2016.

    כשהבין כי התקשורת היא חיונית לכל עסק שהוא הקים, החליט לוסון ליישם את מודל AWS לפלטפורמת תקשורת ענן, ויסד את טוויליו עם חבריו אוון קוק וג'ון וולטיס ב-2008. (קוק עזב את החברה לפני מספר שנים, בעוד שוולטיס עדיין בתפקיד ובבעלותו נתח בשווי של יותר מ-250 מיליון דולר בחברה). החברה, שבסיסה בסן פרנסיסקו, מספקת כלים המאפשרים למפתחים לבנות פונקציות קול, וידאו או העברת הודעות בכל יישומי האינטרנט או האפליקציות לנייד; הלקוח הראשון שלה, PhoneMyPhone.com, השתמש במוצריה עבור אתר המאפשר ללקוחות להזין את מספרי הטלפון שלהם ולתזכר אותם על שיחות שפיספסו.

    חברות סטארט-אפ אחרות הבחינו בקלות בפוטנציאל של טוויליו. כאשר חברת הזרמת שירותי המדיה Hulu התכוננה להשיק את תוכנית מנויי הפרימיום שלה, היא השתמשה בטוויליו כדי לבנות מוקד טלפוני שיתמוך בלקוחות חדשים שלה. כאשר פלטפורמת שיתוף הקבצים Box רצתה לשפר את אבטחת המשתמש, היא השתמשה בטוויליו כדי ליישם מערכת אימות שני-גורמים עם הודעות טקסט. טוויליו מככבת גם מעבר לעמק הסיליקון - Walmart משתמשת בפלטפורמה שלה כדי לשלוח עסקאות "מוצר היום" לטלפונים של הלקוחות, בעוד משטרת פילדלפיה השתמשה בשירותיה כדי להגדיר שורת הודעות טקסט קבועות.

    כיום, טוויליו משרתת אנשים בלמעלה מ-180 מדינות, מניו זילנד ומאזרבייג'ן לשווייץ וברזיל. הכנסות החברה גדלו מ-88.8 מיליון דולר ב-2014 ל-650 מיליון דולר ב-2018, וחשבונות הלקוחות הפעילים שלה צמחו מ-17,000 ליותר מ-64,000 בתקופה המקבילה. בין השנים 2017 ל-2018 ההכנסות של טויליו צמחו ב-63%, אם כי ההפסד הנקי שלה גדל מ-63.7 מיליון דולר ל-121.9 מיליון דולר.

    עם זאת, נראה כי המשקיעים בטוחים בביצועים העתידיים של טוויליו, שכן הפלטפורמה מחייבת את לקוחותיה באמצעות שימוש, דבר שמשמעותו הגדלת העמלות ככל שיותר אנשים משתמשים באפליקציות כדי לקנות מצרכים, מוצרים פיננסיים או להזמין נסיעות. "יש לנו הזדמנות של פעם בדור לחולל מהפכה באחד השווקים הגדולים ביותר בכל תקשורת ה-IT", אמר לוסון. "זה עדיין היום הראשון במסע הזה, ולא יכולתי להיות גאה יותר בצוות שלנו ונרגש לקראת הדרך שלפנינו".

  • גלריות
    מדורים
    דירוגים
    ראשי