• חדשנות משכרת: הבינה המלאכותית משתלבת בתהליכי ייצור הבירה

    מבשלת הבירה הגדולה בעולם מאמצת מנגנוני בינה מלאכותית שיסייעו בשיפור תהליכי הבישול, שדרוג מערכת היחסים עם הלקוחות וסיוע בתהליכי השיווק • ממרכז החדשנות שהקימה בעמק הסיליקון היא חוקרת, מפתחת ובודקת את הפתרונות מבוססי הטכנולוגיה
    09/09/2019 | ברנרד מר

    האם יש נוסחת קסם לבישול הבירה המושלמת? אם יש, אז בהתחשב בפופולריות האין-סופית של המשקה, מי שמוצא אותה עשוי להצליח מאוד. זו שאלה שמבשלת הבירה הגדולה בעולם מקווה לענות עליה בעזרת בינה מלאכותית. 

    AB InBev - האחראית למותגים כמו באדוויזר, קורונה וסטלה ארטואה - מקדמת למידת מכונה בתחומי מפתח בעסק שלה, משום שהיא מבקשת להכניס את אחת התעשיות העתיקות בעולם לעידן הדיגיטלי.

    נוסחת קסם לבירה המושלמת?

    החברה השקיעה בשורה של יוזמות מבוססות נתונים במטרה לשפר את האופן שבו היא מבשלת בירה וכיצד היא מנהלת את מערכות היחסים שלה עם הלקוחות ומשווקת את מוצריה לציבור.

    סדנת בירה

    היא החלה את צעדיה לקראת טרנספורמציה דיגיטלית לפני מספר שנים כשהקימה את שהיא מכנה: סדנת הבירה שלה - מרכז חדשנות בעמק הסיליקון, שם החברה חוקרת, מפתחת ובודקת פתרונות מבוססי טכנולוגיה.

    מנהל החדשנות העולמי של AB InBev, אנדרו גרין, דיבר עם פורבס על האתגרים הכרוכים בהוספת טכנולוגיה מתקדמת. "סדנת הבירה הוא מרכז הטכנולוגיה המתהווה שלנו בעמק הסיליקון - כחברה שמחויבת מאוד לחדשנות, הצבת אנשים כאן בחזית מה שקורה - זה מאוד מרגש אותנו".

    מרכיב מרכזי בפעילות של החברה בעמק הסיליקון היא החממה הטכנולוגית, ושם מקורם של כמה מהיוזמות המופעלות על ידי בינה מלאכותית שנמצאות כעת בניסיון או נבחנות בייצור. בנוסף, הקרבה לחברות הטכנולוגיות הגדולות יותר של מאונטיין ויו, כמו גם היכולת ליצור קשרים עם אנשי ההון סיכון שבאזור - הן מקורות להזדמנות ולחדשנות.

    גרין מסביר, "אנחנו מבלים את רוב זמננו בעבודה עם סטארט-אפים ואנחנו לומדים הרבה מהעבודה איתם ...המייסדים האלה, כבר בשלב מוקדם הם בעלי מוטיבציה גבוהה והם מומחים בתחומם, וזה מעורר השראה עבורנו".

    תפקידה של סדנת הבירה הוא לשלב בין האקו-סיסטם של הסטארט-אפים לבין עסקי הליבה של החברה, ולגלות דרכים שכל אחד מהם יכול להועיל לאחר. בדרך כלל אלה יהיו מושגים חדשים שניתן להתאים אותם במהירות עד לנקודה בה הם יכולים לפעול בתוך אחת מהעיסוקים הבינלאומיים של החברה.

    איך AB InBev משתמשת נכון לעכשיו בבינה מלאכותית?
    גרין הדגים באמצעות שלושה מקרי שימוש בתחומים שונים מאוד בעסקי החברה: הראשון הוא מערכת בשם SenseAI המשתמשת בלימוד מכונות כדי לעזור לבשלנים לשפר את האיכות ואת הטעם של המוצרים שלהם.

    זה כרוך בשימוש בניתוח זמן אמת למדידת נתונים שנאספו במהלך תהליך הבישול - מרמות של פחמן דו-חמצני בו משתמשים כחלק מתהליך הכנת המשקה ועד הזמן המוקדש לכל שלב אחר - כדי לחזות תכונות של המוצר הסופי.

    גרין אומר, "המצאת בירה זה דבר גדול עבורנו... לכן הבינה המלאכותית מסייעת לנו להשתמש בכל הנתונים כדי להוציא את המוצר הטוב ביותר שאנו יכולים עבור הצרכנים שלנו".

    נתונים אחרים שמשתמשים בהם כוללים תוצאות שנאספו מתהליך דירוג, בו טועמי בירה מומחים מעריכים את טעמה של הבירה המתבשלת.

    כרגע שכבה זו של קלט אנושי חיונית - טרם פותחה מערכת "טעימות" דיגיטלית המסוגלת לתת הערכה מקיפה ואמינה של טעמה ואיכותה של בירה מוגמרת, כמו זו עם לשון ומוח ביולוגיים. אבל, "בעתיד, נוכל להעריך את טעמה של הבירה באופן אובייקטיבי באמצעות הטכנולוגיה", אומר גרין.

    מודל לניתוח סיכונים

    שימוש שני בשימוש בלמידה של מכונות לבניית קשרים טובים ובר קיימא יותר עם הלקוחות - המפיצים שמוכרים את המותגים המפורסמים שלה ברחבי העולם. היא מנהלת מודל לניתוח סיכונים, כלומר החברה יכולה להעריך את הלקוחות במהירות רבה יותר כדי לקבוע את האשראי שניתן להציע להם.

    "זה פרויקט מגניב שקיבל השראה מהשירותים הפיננסיים ומהפינטק שאנחנו רואים כאן בעמק הסיליקון... אנחנו מוכרים בירה לקמעונאים, אבל אנחנו גם רוצים לעזור לשותפים וללקוחות הקמעונאיים שלנו לבנות את העסקים שלהם", אומר גרין.

    יוזמה שלישית המתבססת על בינה מלאכותית נסובה סביב שיווק והתפיסה הפופולרית של מתן אפשרות למכונות לקבל החלטות יצירתיות ביחס לתוכן של חומרי פרסום ושיווק.
    המנגנון עובד על ידי ניתוח ההיסטוריה של הביצועים של חלקים מחומר פרסומי ותמונות פרסום, כדי ללמוד מה עובד ומה לא כשמדובר במשיכת לקוחות דרך ערוצי שיווק מקוונים.

    גרין אומר, "בלחיצת כפתור אנו יכולים ליצור מודעה דיגיטלית חדשה... כשאתה חושב על כל העבודות שעוברות בייצור מודעות שונות שאתה רואה בפלטפורמות, כולל דברים כמו תמונות והשפה הנדרשת, או לשים מעט את הבירה שמאלה או ימינה יכול להיות הדרך האופטימלית... אנו יכולים כעת להפוך אוטומטית הרבה מהתהליכים הללו המאפשרים לאנשי הקריאייטיב שלנו לבזבז את זמנם בעשייה של דברים יצירתיים, במקום לעבוד על ההתאמה של פרסומת מסוימת".

    מסעותיה של AB InBev בנושא בינה מלאכותית ושינוי מונע טכנולוגיה הם אופייניים לאלה שאנו רואים אצל מובילי השוק בכל ענף. עבודתם מדגישה כיצד ניתן ליישם מערכות חכמות ללמידה עצמית ואוטומטית, כאלה שיפתרו כל בעיה עסקית כדי להגביר את היעילות ולשפר את המוצרים שהם מספקים ללקוחותיהם.

  • גלריות
    מדורים
    דירוגים
    ראשי